تبلیغات
رژیم غذایی و تغذیه و مطالب بهداشتی آرایشی - چگونه بر خستگی راه فائق آییم؟
چگونه بر خستگی راه فائق آییم؟ | عمومي ,

تمرینات ورزشی زیر به شما كمك می كند تا خستگی را كه طی سفر بر اثر نشستن طولانی بر صندلی ایجاد شده، رفع نمایید. این تمرینات را می توان به حالت نشسته بر صندلی، و بدون ایجاد كوچكترین مزاحمت برای همسفران، انجام داد.
برای شروع راست نشسته، و بطور عادی نفس بكشید. تمرینات را به آرامی و بطور منظم و یكنواخت انجام دهید. توجه داشته باشید كه قبل از انجام هرگونه تمرین ورزشی، حتماً با پزشك خود مشورت نمایید.
۱-   سر خود را به آرامی به سمت چپ حركت دهید و ۱۵ ثانیه نگاه دارید. سپس آن را به سمت راست حركت داده ۵ ثانیه نیز در این حالت نگاه دارید. سر را به جای اول برگردانید. این تمرین را ۵ بار انجام دهید.
۲-      چانه خود را به آرامی بطرف سینه پایین آورده ۵ ثانیه نگه دارید. سپس آنرا به حالت اول بازگردانید. این تمرین را ۵ بار انجام دهید.
۳-   شانه چپ خود را به گوش سمت چپ رسانده ۵ ثانیه نگه دارید. این عمل را در مورد شانه راست خود نیز، تكرار نمایید. یعنی آنرا به گوش سمت راست رسانده ۵ ثانیه نگه دارید. سپس به حالت اول بازگردید. این تمرین را ۵ مرتبه انجام دهید.
۴-   ۱۰ مرتبه شانه چپ و ۱۰ مرتبه شانه راست را بچرخانید. سپس هر دو شانه را ۵ بار به سمت جلو و ۵ بار به سمت عقب بچرخانید.
۵-      دو دست خود را جلوی بدن نگه داشته (مچ دستها آزاد باشند)، آنها را به سرعت ۱۰ مرتبه، باز و بسته نمایید.
۶-   دو دست خود را جلوی بدن نگه دارید. ابتدا ۵ مرتب دست چپ، ۵ مرتبه دست راست خود را بچرخانید. سپس هر دو دست را  ۵ مرتبه، بچرخانید.
۷-   دو پای خود را دراز كنید. ابتدا پای چپ خود را جلوتر قرار دهید و آنرا به سمت بالا و پایین حركت دهید. سپس پای سمت راست خود را جلو قرار داده و آنرا بطرف بالا و پایین حركت دهید. این تمرین را ۱۰ بار انجام دهید.
۸-   پای چپ خود را بلند نمایید. (پایتان به زمین نزدیك باشد) ۵ مرتبه به سمت داخل و ۵ مرتبه به سمت خارج بچرخانید. سپس این تمرین را در مورد پای راست نیز انجام دهید.
۹-   هر دو پای خود را كمی به سمت داخل (به عقب) برده به طوری كه انگشتان شصت هر دو پا با یكدیگر تماس یابند. آنها را بهم فشار داده تا ۵ بشمارید، سپس رها نمایید. این تمرین را ۵ بار انجام دهید. 
/hoteldari.netمنبع:


نوشته شده توسط حسام در دوشنبه 12 آذر 1386 و ساعت 11:12 ق.ظ
نوشته های پیشین
+ نظر یادتون نره+ + تغذیه در سلامت نیوز+ مرگ ومیر سالیانه ناشی از مصرف سیگار در کشور معادل تلفات ناشی از زلزله بم است+ عفونت های سیستم ادراری و کلیه ها در کودکان+ پیرچشمی+ درمان به موقع میگرن را جدی بگیرید!+ ژنتیك واسترس‌های محیطی ازعوامل تشدیدكننده بیماری روماتیسم مفصلی است+ مصرف پسته سبب آرامش قلب و اعصاب می‌شود+ + فشارخون + چگونه بر خستگی راه فائق آییم؟+ سونا و خواص آن+ +

صفحات: